måndag 25 mars 2013

Långa naglar!

Mina naglar börjar bli riktigt långa..=)

Jättehärligt, men samtidigt tror jag risken att en olycka händer dom ökar om dom blir för långa, så när jag om några dar byter gellack (ser ni utväxten?) så ska jag fila ner dom lite granna..

Jag kan också rapportera att jag har börjat märka skillnad på mina nagelbäddar sen jag började min behandling! (före-efterbilder kmr längre fram)



naglar, nails, långa naglar, nagelvård, nail care, long nails

naglar, nails, nagelvård, nail care, långa naglar, long nails

4 kommentarer:

  1. Härligt skön biverkan av gellacket ;)
    Hur gör du med utväxten? jag tycker det brukar bli en kant som sticker upp lite och det gillar jag inte, sen blir det aldrig snyggt när jag lackar, kanske kan man fila ner kanten lite så den blir "mjukare"....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, väldigt trevligt att dom håller lite bättre! =)

      Tror det beror på lacket hur mkt kanten syns, jag brukar inte bry mig om det, utan byter när det blir för mkt utväxt(efter kanske drygt 2 veckor), men fila borde ju funka, bara man är försiktig!

      Radera
  2. Jag brukar fila ner mina naglar det sista jag gör innan jag tar bort gellacket, de är stabilare då och mindre risk att det blir sprickor osv.

    SvaraRadera
  3. Ja just det, va bra att du påminner, det ska jag nog testa!

    SvaraRadera