söndag 13 januari 2013

Kokosfett i håret


För ett tag sen köpte jag kokosfett (fastare än kokosolja) och jag kan meddela att det gå utmärk att ha i håret. När mitt hår börjat torka efter tvätt tar jag litelite och smälter mellan handflatorna och jobbar sedan in i håret från topparna och uppåt.

Håret får en fin glans och eftersom kokosoljan kan tränga in i håret ger det även bra vård. Biofoods doftar/smakar inte kokos och jag köpte den på citygross för kanske 40 kr?





kokosfett, hair care, skin care, ekologiskt
bildkälla

5 kommentarer:

  1. Men... kokosolja och kokosfett är ju samma sak? Det smälter vid 23-25 grader nånting...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm..ja låter logiskt men jag upplever kokosfettet som mkt hårdare?

      Radera
    2. Men alltså - alla kokosfett som är ekologiska och kallpressade är ju kokosfett eller kokosolja. Samma namn på samma produkt :-)

      Radera
  2. men funkar den här bättre till håret än kokos olja eller är det bara att den inte doftar cocos ^^, ? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är säkert bara doften som skiljer!=)

      Radera