tisdag 18 december 2012

Saker jag alltid har med mig



Jag är en såndär som tycker det är terapi att sitta och olja/smörja in naglarna och nagelbanden i tid och otid. Därför bär jag alltid med mig en necessär i väskan med lite (?) nagelsaker i..



necessär, nagelvård, nail care
Necessären


Det jag har i necessären är:

- nagelborste 
- refilltub med handkräm
- egentillverkat läppcerat
- egengjord nagelolja
- nagelolja i roll onflaska
- visitkort
- make up pensel (för applecering av nagelmojs)
- liten nagelfil
- liten nagelfil/nagelpolerare
- liten glasfil
- OPI avoplex to go
- påfylld concealerpenna med sheasmör
- större rosa burk med rent sheasmör 
- blå burk med cutemol i
- rosa liten burk med Lush lemony flutter
- tub med purelan (ren lanolin a.k.a bröstvårtssalva)

Sen brukar jag gilla att kombinera produkter så jag kanske först oljar och sen har på cutemol/purelan eller nåt, så det är rätt sällan jag bara använder en grej...hihi, är jag nördig?

Självklart uppmanar jag DIG att plocka ihop lite nagelsaker att jämt bära med dig, för det viktigaste för fina naglar är att du smörjer, ofta, hela tiden, regelbundet under lång tid och då måste det bli en vana!

nagelvård, nail care, naglar, nails, must haves
Innehållet







4 kommentarer:

  1. Ja, du e nördig. Men gullig ;-) Själv kör jag med Lemony flutter en gång på kvällen. Och handkräm om jag blir torr. That´s it. Jag är djupt impad av alla oljor och grejer :-D Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du använder ju iaf nånting;) Kul att jag kan imponera med min nördighet:D

      Radera
  2. Hm... vad för nagelrelaterat har jag alltid med mig i väskan?
    - En nagelfil
    - En nagelbandsskärare (om ett nagelband blir torrt och det kommer upp en flik så rev jag bort den på en gång förut - nu tar jag nagelbandsskäraren = mycket snyggare nagelband)
    - Avoplex cuticle oil
    - ACO Cuticle cream
    - Handkräm
    - (Ibland Lemony Flutter)
    Jag borde kanske göra en speciell liten necessär jag också... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser bra ut Elin! Har du tips på en sån nagelbandsskärare? Jag har bara nån från nåt manikyrkit jag hittat hos mina föräldrar..:P Klart du ska fixa en nagelnecessär! =)

      Radera