måndag 9 april 2012

Nyfiken på Footner

Baby feet, ursprungligen från Asien, har fått en konkurrent nämligen footner.



Ni har säkert läst om processen på andra bloggar och sett före och efterbilder och det verkar funka bra!

Det som gör att jag skulle vilja testa är att det verkar så enkelt! (Jag bryr mig om mina händer, men mina fötter för tyvärr lite för lite kärlek (eller mycket!) med tanke på hur viktiga dom är för oss - varje dag!)







Bara på med tossorna, sätt dig vid tv:n och tvätta av! Att sen inte smörja in fötterna under 2 veckor då fjällningen pågår känns inte som nåt problem, jag är duktig på att slarva när det gäller mina fötter!:(

Aha-syror och mjölksyra löser upp "limmet" mellan de döda hudcellerna och de levande, därför trillar bara den döda huden av "man kan inte lugga en flintig person" som mina kollegor brukar säga!

Jag tror det skiljer ca 20 kr mellan baby feet och footner och eftersom footner finns tillgängligt på apotek så känns det nästan enklast om man vill prova inför sommaren!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar