måndag 23 januari 2012

Gör din egen dip in burk! =)

Jag älskar Depends dip in burk för att ta bort nagellack. Det är så mycket smidigare än att sitta med bomullsrondeller och hålla på..

Dock så blir ju lösningen ganska snabbt smutsig, speciellt om man ofta har mörka eller pigmentrika lack..och jag upplever att glitternagellack ruggar upp svampen så att det lossnar små bitar av den, vilket till slut gör att burken känns jobbig.

Jag har redan läst tipset om att hålla ut den gamla nagellacksremovern och hålla på ny egen, jättebra tips! Jag tar det sedan ett steg längre och byter ut svampen också..

Du behöver:
-En burk, kanske en gammal dip in från depend? (eller en mycket mindre)

 - 2 stycken vanliga tvättsvampar, såna man kan diska och städa med. Dessa kostar                                    ju inte många kronor på rusta eller willys!


- valfri nagellacksremover.









Ta och tryck ner svamparna i burken med den mjuka sidan mot varandra. Häll på valfri nagellacksremover.  Klart!!! Nu är det bara att trycka ner 1 finger mellan de 2 svamparna snurra lite på burken och nagellacket är sedan borta i ett nafs!

                                         Snyggt med 2 färger på svampen också! ;)




Förslagsvis kan man ta en ännu mindre burk och dela svamparna i 2, så kan man byta ännu oftare! =)

Är min idé Hiss eller diss?

Jag gjorde den igår och tycker det funkar precis lika bra som vanliga burken, om inte bättre, då svamparna är närmare varadnra = mindre hål vilket är bra för mina yttepyttefingrar! =)



2 kommentarer: