lördag 19 november 2011

Recension Scratch nail food

Jag har använt Scratch nail food i flera omgångar och efter att regelbunder använt den 2 gånger/dag så kan jag känna att naglarna blivit mycket mer flexibla, dom böjer sig istället för att gå av.



Oljan luktar väldigt gott och jag har både testat torrare och fetare nageloljor, jag tror kladdigheten mycket beror på hur mycket olja man tar!

Det negativa skulle väl vara priset på 180 kr/10 ml och jag har upplevt på alla mina 4 flaskor att pipetten, innan jag ens använt slut på oljan, har blivit så hård att jag har svårt att få upp nån olja..jag undrar om Scratch nails ens är medvetna om detta?!

Det står tydligt att nail food innehåller sesamolja, myrrha och lavendel. på bodystore kan man köpa 500 ml raffinerad (luktfri) sesamolja för 79 kr. På Internet har jag hittat 10 ml eterisk myrrha för ca 159 kr och eterisk lavendelolja har jag redan tidigare köpt på Indiska för 39 kr. Så 500 ml "egentillverkad" nail food skulle kosta ca 270 kr istället för 9000 kr om du köper 500 ml riktig nail food...märks det vad jag tänker testa att göra?!



Har du tips på någon bra blandning av nagelolja?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar