tisdag 22 november 2011

Klä dig efter din kroppsform!

Igår var jag på en mycket intressant föreläsning om att klä sig efter sin kroppstyg och inte jobba emot den!

Jag blev mätt och fick veta att mina ben (vilket jag verkligen inte trodde) är lite längre än min kropp, att mina höfter och axlar är lika breda och att midjan sitter mitt i, jag är alltså väldigt symmetrisk och kurvig och fick efter det klädtips!

Idag när jag har börjat kolla i min garderob så ser jag att mina favoritplagg är såsom stylisten rekommenderade, och kläderna jag inte riktigt kommer sams med är dom som inte smickrar mig på bästa sätt. Det känns verkligen enklare att klä sig snyggt nu när man vet lite mer! =)

Jag ska tänka på att framhäva mina kurvor ännu mer och inte försöka dölja dom med stora plagg. Eftersom jag är kort ska jag gärna klä mig i samma färg osv.!

Man brukar dela in kroppsformerna i olika modeller, några vanliga ses nedan på bilden.



Så jag rekommenderar verkligen att ta reda på vilken kroppsform du har och därefter hitta bra tips på vad man kan tänka på! Ofta handlar det om att balansera och jobba med linjer, så intressant!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar