fredag 18 november 2011

IsaDora bronze patina

Det här är ett av dom 2 lacken jag köpte på H&M från IsaDora för 39 kr, väldigt trevligt pris!

I kvällsmörkret ser det här lacket mest mörkt ut, men det är inte lika skarpt som svart. I ljus ser man att det är brunt med ett fint guldskimmer i sig. Jag valde mellan detta och Forest och tyckte detta var finare.

Jag har 2 lager fastän det täcker rätt bra med 1 lager. Jag tycker att det i vissa lägen kändes lite tjockt och att det snabbt torkade runt flasköppningen, så jag var noga med att torka av öppningen innan jag satte på korken. Penseln var tjock, men med mina smala naglar fördrar jag nog en smalare pensel a la Essie för att lättare kontrollera lacket. Fastän jag just klagade lite över formulan så var det inga problem att måla med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar