lördag 12 november 2011

Att skala en citrusfrukt

Jag hittade en ny blogg här i veckan med lite mer fokus på nagelvård och jag älskar!

Tjejen skrev ett fantastiskt inlägg om hur man skalar en citrusfrukt ( loodie loodie loodie )och här kommer min kopia, för att det ska spridas även i Sverige!

Ta en sked och din citrusfrukt.


Gör hål på skalet med skeden.


Såga runt med skeden så att skalet släpper.


Glöm inte att även dela frukten med skeden innan du äter!


Jag ar inte ägnat detta en tanke innan jag hittade loodie loodie loodies blogg men nu är det dags att lära om och sprida ordet!! =)

4 kommentarer:

  1. hehehe, varför inte liksom. fast jag gillar inte clementiner så det gör inget. Men jag älskar apelsin, så för att slippa skala (jag kan vara väldigt lat) så pressar jag alltid mina apelsin och dricker juicen. :)

    SvaraRadera
  2. Ja att pressa frukten var ju också smart! :)

    SvaraRadera