onsdag 21 september 2011

Vad hände?

Jag har alltid sett mitt hår som rakt. Jag har anat lite självfall, men inget mer. Nu när jag har börjat läsa på om balsammetoden så provade jag vissa delar av metoden idag.

*Jag duschade och blötte ner håret, men tvättade det inte, då det inte behövdes.

*Sedan hade jag i hårgelé, jag liksom kammade i det med fingrarna med huvudet böjt framåt, redan här började jag ana något..

*Jag "Ploppade" håret (beksrivning kommer längre fram

*jag tog ur "ploppen" och fönade håret lätt med en diffuser

*jag undvek att röra håret innan det var helt torrt...

                                                      Ja, jag ser drogad ut, men det bjuder jag på! ;)



Och vad hände!? Jag fick en massa tjusiga fantastiskt fina vågor/lockar i håret! Jag tycker det är så kul, och ska definitivt testa balsammetoden mer, för vad jag har läst så kommer vågor och lockar fram mer och mer när man börjar..men rätt hantering är alltså viktigare än vad man tror!

Gissa om jag blev överraskad! :) Men jag tycker det är jättefint med vågor i håret och jag tycker absolut att du ska testa..det kanske gömmer sig nåt i ditt hår också?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar