torsdag 15 september 2011

Repa i nagellacket

När jag målar naglarna så lyckas jag nästan jämt få en repa i lacket innan det har torkat helt! Jag tror att det är torrt, men icke!

Jag läste om detta i tidningen Daisy beauty och de sa att man skulle sticka fingret i munnen och slicka bort repan (fast jag tror inte att det är helt nyttigt att mer eller mindre äta nagellack) eller ta lite saliv på fingret och dra ut repan med ett annat finger.

När jag gjorde mina partynaglar som jag visade upp tidigare drogs lacket bort från typ halva nageln, total katastrof alltså, men jag tog bara lite saliv och drog utåt på nageln, och det fixade till sig!!

Jag tror inte det funkar lika bra med vatten, kanske är det värmen eller några ämnen i saliven som gör att det funkar?!

Det här tricket känns iaf som guds gåva till mig! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar