söndag 3 juli 2011

Hur min blogg fick sitt namn!

Efter Kajalpennans trevliga initiativ om att skriva om varför man började blogga uppmanar jag nu alla till att skriva om hur/varför bloggen fick sitt namn/adress.

Namnet "Camillas skönhetsblogg" är bara ett tecken på min dåliga fantasi och att jag ville beskriva vad bloggen handlar om, alltså mitt namn och om skönhet.

Namnet som är lite mer genomtänkt är adressen "VaraVacker" för jag anser att ALLA är vackra men att man självklart kan "förbättra" sig, om man vill. Jag tror att skönhetsvård med krämer och smink och naglar mycket handlar om att ge sig själv lite tid, koppla av och helt enkelt ta hand om sig. Har man tex. eksem är det viktigt att smörja in sig för att inte det ska klia, ett väldigt konkret exempel.

Sen tror jag även att tjejer kanske inte så ofta tänker på sig själv så mycket och vi kanske har svårt att vilja/våga ta för oss och bara sätta oss och slappa i soffan. Det kanske är enklare att säga att man "måste"
 smörja in sig eller fila naglarna? Jag funderar lite fritt här, hoppas att ingen tar illa upp, men kommentera gärna! =)

Så sammanfattningsvis. se gärna min blogg som "varavacker-bloggen"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar