onsdag 18 maj 2011

Fin hårknut med hjälp!

Nu tänkte jag visa hur jag gör en stilig hårknut som alltid är rätt, men kanske speciellt vid lite formellare tillfällen.



 Det finns ett redskap för att enkelt göra en fin hårknut. Den finns på Glitter för 79 kr och ser ut som nedan, den fyller ut och gör knuten större om man inte har så mycket hår.



Man sätter först upp håret i en hästsvans, hög eller låg bestämmer man själv. Sedan drar man igenom håret genom det lilla håret och sprider ut håret över redskapet och fäster med en hårsnodd. Då ser det ut som nedan.




Avslutningsvis snurrar man håret som sticker ut runt hårknuten och fäster dom med hårnålar!

Resultatet! Snyggt?


2 kommentarer:

  1. Jag gillart! Bra sätt att fixa till sig när man egentligen inte orkar.

    SvaraRadera
  2. Ja, men vet precis hur man ska göra för att det ska bli bra, jag köpte den inför en fin galamiddag som jag inte skulle ha mycket tid på mig inför! =)

    SvaraRadera