torsdag 14 oktober 2010

Viva la Diva matte top coat

Idag köpte jag Viva la Divas matta överlack. Jag har länge funderat på ett matt överlack (varför köpa matta nagellack när man kan göra alla nagellack matta med ett matt överlack?!) och viva la divas är det billigaste lacket jag sett, 9 ml för 50 kr!

Kanske inte optimalt att matta ner den manikyren jag har nu då jag fortfarande har stjärnmanikyren från igår. Men jag Älskar finishen det matta överlacket ger! Naglarna blir verkligen sidenmjuka! =)

Jag har även läst att man kan göra nagellack matta genom att försiktigt fila på ytan, har dock inte testat detta själv.

Här är en bild där jag målat ena handens naglar..hoppas ni ser skillnad. Det blir ganska mycket ljusare med matt överlack, bra om man vill göra ett lite för skrikigt lack lite mer hanterbart!

                                   Den undre handen har matt överlack, bra mkt ljusare det blir!
                                          Handen med det matt överlacket.
                                          Handen med vanligt glansigt överlack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar