tisdag 21 september 2010

Billigt manikyrerbjudande och grundläggande nagetips!

Jag tycker att det är så roligt att fixa med mina naglar, så jag vill göra lite reklam för mig själv!

Om du bor i Uppsala och vill ha en grundlig manikyr med filning, polering, nagelserum, nagelbandspeeling, stärkare, lackning och handvård för bara 200 kr så får du gärna höra av dig! Jag har detta erbjudande då jag vill testa på om det är så roligt att jobba med naglar som jag tror att det är! (Jag gör ingenting som du inte skulle kunna göra hemma själv, jag är inte utbildad nagelterapeut och vill därför inte jobba med att tex. bygga lösnaglar)

Nedan sammanfattar jag lite bra grundläggande nagelvårdstips som alla borde följa!

*Nagelolja - gör naglar och nagelband återfuktade, binder ihop nagelplattorna och stärker naglarna så att de inte skrivar sig eller bryts av. Man kan såklart använda en nagelstärkare om man har sköra naglar, men jag har lärt mig nu när jag har läst på lite, att en stärkare kan göra nageln FÖR hård så att den lätt bryts av, därför är det viktigt att komplettera med en nagelolja för att behålla flexibiliteten i nageln. Smörj gärna in naglarna med olja minst 1 och gärna 2 gånger per dag!

*Nagelbandspeeling löser upp nagelbanden så att man kan peta ner dom och rengör så att nageln kan växa bättre, och händerna ser mycket mer välvårdade ut om nagelbanden är i fin form!

*Peta inte under nageln med vissa föremål för att ta bort smuts, detta ka skada nagelbandet som faktiskt går runt hela nageln, dvs. även under nagelspetsen. Om man skadar nagelbandet kan bakterier komma in och orsaka en infektion och i värsta fall kan nageln då lossna från fingertoppen, ajaj! Hur ska man då få bort alla miljoner bakterier som finns under naglarna? Jo, tipset är att använda en nagelborste, se inlägget "Blodcirkulation - bra för hela kroppen" för att läsa mer om nagelborstar!

*Ha gärna naglarna lackade hela tiden, med ett matt genomskinligt lack för en naturlig lock eller ett färgat lack! Dels skyddar lacket mot yttre påverkan såsom vatten som torkar ut nageln och generellt är man försiktigare med naglarna om dom är målade. Man ska gärna ha handföring som om man hade nymålade naglar, då ska naglarna hålla!

*När du målar naglarna glöm inte under och överlack, nagellacket håller mycket längre då! Om du har specifika behov kan du använda en stärkare vid sköra naglar eller en ridgefiller om du har fårade naglar för att få en jämn yta!

*Fräscha upp din manikyr genom att varannan dag applicera ett nytt lager överlack! Det är överlacket som ska ta slitaget, inte det färgade lacket!

Titta på dina händer, andra gör det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar